FAQ
💬 Pssst... 87% finder svar på deres spørgsmål i vores FAQ
Vi har samlet de oftest stillede spørgsmål omkring bestilling, køb, levering, reklamation, retur og meget mere. Find svar nedenfor.
Bestilling og Levering
Find svar på oftest stillede spørgsmål vedrørende din bestilling og levering på Sportsact.dk
Kan jeg ændre eller annullere min ordre efter bestilling?
Det er desværre ikke muligt at ændre en ordre efter bestilling. Vores lagersystem og pakkecentral kører automatisk. Du kan være heldig at fange os inden kl. 13:30 på en hverdag og så vil vi naturligvis forsøge at hjælpe!
Bemærk! Vores svartid på e-mail er 24-48 timer og vi kan derfor ikke garantere at svare i tide. Vi kan dog garantere at vi altid ønsker at hjælpe og finde en god løsning!
Ved ændring eller annullering af ordre, send da en mail med ordrenummer til vores mail: kontakt@sportsact.dk
Gratis fragt - køb over 499 DKK. Hvad betyder det?
Vi tilbyder GRATIS fragt ved køb over 499 DKK til nærmeste Pakkeshop. Vælges en anden leveringsmetode end denne, så kan der komme fragtomkostninger oveni prisen.
Bemærk! Vi tilbyder ikke gratis fragt til PakkeShop på vores Håndvægtesæt 20 KG (2 x 10 KG). Vi er nødsaget til at sende disse med hjemmelevering, da vægten er for høj til PakkeShop.
Hvor hurtigt leveres min ordre?
Bestiller du inden klokken 14:00 på hverdage, så afsender vi ordren samme dag. Din bestilling leveres indenfor 1-3 hverdage.
Vi sender med enten GLS, BRING og DAO. Du modtager løbende information via mail/SMS om, hvor din bestilling befinder sig, og hvornår du kan afhente denne i nærmeste PakkeShop.
Bemærk! Vi har altid billig fragt og GRATIS fragt til PakkeShop ved køb over 499 DKK (Gælder dog ikke håndvægtesæt 20 kg (2 x 10 kg). De skal sendes med hjemmelevering pga. vægten er for høj til PakkeShop.
Der tages forbehold for udsolgte varer, trykfejl og lagerstyringsfejl.
Min ordrer sendes i flere pakker. Hvorfor?
Vi pakker altid din ordre på den mest hensigtsmæssige måde og forsøger at få den til at fylde mindst muligt.
Nogle ordrer kan være nødvendige at sende i to eller flere pakker. Det sker oftest når følgende gør sig gældende:
1. Den samlede vægt af ordren er for stor
2. Varerne i bestillingen er enkeltvis pakket kompakt og kan bedst sendes enkeltvis.
3. Du bestiller 1 sæt håndvægte + ekstra produkter eller 1 stk. træningbænk + ekstra produkter.
Bemærk! Alle forsendelser får tildelt et trackingnummer.
Vi håber på din forståelse og giver et virtuelt HIGH FIVE for at du er med til at skåne fragtfolkene for pakker som er for tunge.
Jeg har ikke modtaget hele min bestilling. Hvorfor?
I de fleste tilfælde skyldes det at din ordrer er blevet splittet op og sendt i to eller flere pakker, som ikke nødvendigvis leveres på samme tidspunkt.
Vi splitter ordrer op, når den samlede vægt bliver for høj, hvis de nemmer sendes enkeltvis eller noget tredje.
Opdeling kan ske ved bestilling af følgende varer:
- 1 sæt håndvægte + ekstra produkter
- 1 stk. træningbænk + ekstra produkter
Bemærk! Alle forsendelsser får tiledlt et tracking-nummer.
Har du ikke modtaget mere end ét, så kontakt os og vi kan informere dig om de andre tracking numre 🙂
En vare er udsolgt. Kan jeg forudbestille varen?
Du kan kun forudbestille udsolgte vare hvis det fremgår på den enkelte produktside at produktet kan forudbestilles.
I det tilfælde vil det fremgå tydeligt med badge, tekst og information, at der er tale om en forudbestilling af varen.
Varen sendes så snart den er på lager igen.
Alternativt kan du skrive dig op til at modtage besked når en udsolgt vare er på lager igen.
Mit tracking-nummer opdaterer ikke. Hvad skal jeg gøre?
Manglende opdatering på dit tracking-nummer kan skyldes flere årsager.
Det er skyldes oftest at varen mangler at få en scanning hos fragtfolkene på deres lager. Det kan også skyldes at en forsendelse er bortkommet hos fragtfirmaerne (GLS, BRING eller DAO).
Du skal kontakte fragtudbyderen direkte i begge tilfælde. Oplys dit trackingnummer og hør til en status på forsendelsen.
Se kontaktinfo på fragtudbyderne her:
GLS Kundeservice (Man-tors: 08:30-20:00): +45 76331111
BRING Kundeservice (Man-fre: 08:00-17:00): +45 70286070
PostNord Kundeservice (Man-fre: 08:00-15:00): +45 70707030
Hvornår skal jeg selv kontakte fragtudbyderne (GLS og DAO)?
Vi har samlet kontaktinformationer til kundeservice for de enkelte fragtudbydere nedenfor.
Der kan være mange grunde til at din pakke ikke er nået frem i tide, at dit tracking-link ikke opdaterer eller lignende. Her skal du kontakte fragtudbyderen selv, da de er de bedste til at hjælpe i disse situationer.
Du skal selv kontakte fragtudbydere direkte, hvis:
- Din pakke(r) ikke er nået frem i tide
- Dit tracking-nummer opdateres ikke
- Du ønsker at få leveret til anden adresse
- Du ønsker at lave en specifik aftale med fragtudbyder om levering
- Din pakke er skadet ved levering (Ring og få oprettet en sag, så vi kan starte en refundering)
Bemærk! Oplys altid dit pakkenummer eller tracking nummer, når du kontakter en fragtudbyder
Kontaktinfo på fragtudbyderne her:
GLS Kundeservice
Telefon: +45 76 33 11 11
Åbningstider
Mandag til fredag 08.30 til 20.00
Lørdag 10.00 til 15.00
DAO Kundeservice
Telefon: +45 72 33 08 50
Åbningstider:
Mandag til fredag 08.30 til 18.00
Lørdag til søndag 08.30 til 14.00
Pre-Order & Forudbestilling - Hvad betyder det?
En Pre-Order er en forudbestilling. Det vil fremgå tydeligt på en produktside, når der er tale om en forudbestilling, og hvornår varens forventes på lager.
Pre-Order er en mulighed for dig, som gør at du kan sikre, at du modtager et bestemt produkt, når det er på lager igen.
Følgende er gældende for Pre-Order / Forudbestilling:
- En mulighed for at sikre en vare som har været udsolgt og er på vej på lager.
- Købsbeløbet reserveres straks ved placering af ordren.
- Købsbeløbet hæves først når varen er pakket og afsendt fra vores lager. Vi trækker ikke købsbeløbet med det samme.
- Straks efter at du har lavet en forudbestilling, så sender vi en ordrebekræftelse, som indeholder ordrenummer og information.
- Vi afsender varen så snart den er på lager igen.
- Ved forudbestilling gælder vores normale fortrydelsesret.
Retur, Reklamation & Ombytning
Find svar på spørgsmål om vores returpolitik, reklamation, hvordan du ombytter en vare og meget mere.
Jeg ønsker at returnere mit køb. Hvad gør jeg?
Du kan nemt returnere dit køb hos Sportsact.dk
Hvis du har fortrudt dit køb, så kan du sende ordren retur indenfor 14 dage efter modtagelse. Du kan købe en returlabel via vores returportal.
Processen herefter er følgende:
- Pak varerne forsvarligt og send dem retur i original og ubrudt emballage.
- Returforsendelsen tager typisk 2-5 hverdage om at nå vores lager.
- Lageret modtager forsendelsen og inspicerer om alt er, som det skal være. Der tager typisk 7 hverdage. I travle perioder kan der gå op til 14 dage inden inspektion
- Når varen er inspiceret og alt er OK, så vil dit købsbeløb (eksklusiv fragtomkostninger) blive refunderet indenfor 2-6 hverdage.
Bemærk følgende retningslinjer for retur:
- Varen skal være i original emballage!
- Hvis emballagen er brudt og varen prøvet, så glæder de normale 14 dages fortrydelsesret fra købsdatoen
- Såfremt at varens nægtes modtaget eller ikke bliver afhentet inden afhentningsfristen og derved refunderes, da opkræver vi 50 DKK. for returforsendelse hos transportøren, som fratrækkes ved refundering af varens pris.
Vi er altid parat til at give en god service og finde en god løsning.
Læs mere om returnering under vores handelsbetingelser.
Min bestilling var skadet ved ankomst. Hvad gør jeg?
Først og fremmest er det dybt beklageligt at din bestilling er beskadiget. Det finder vi naturligvis en løsning på.
Hjælp os ved at sende fyldestgørende dokumentation (beskrivelse, billede osv.)
Du bedes sende følgende:
- Tag billede og/eller video af de ødelagte produkter (i god kvalitet)
- Lav en fyldestgørende beskrivelse af skaden.
- Vedhæft billede, video og beskrivelse af problemet samt ordrebekræftelse og/eller ordrenummer ved henvendelse til vores kundeservice.
Vi behandler din henvendelse hurtigst muligt og vender retur med et løsningsforslag.
Kundeservice - Sådan kontakter du kundeservice!
Du kan kontakt os via chatten på vores website og ellers via kontaktformularen på "Kontakt"-siden.
Vi gør alt for at besvare henvendelser indenfor 24-48 timer på hverdage.
Kan jeg ringe til kundeservice og få hjælp?
Vi tilbyder desværre ikke kundeservice på telefon på nuværende tidspunkt.
Du kan istedet henvende dig via vores chat eller kontaktformular på vores website, og så vil vi hjælpe dig.
Har du brug for hjælp?
Kontakt kundeservice
Kontakt vores kundeservice ved at udfylde kontaktformularen nedenfor eller skriv direkte til os på vores chat.